E: info@sopack.cz T: +420 602 285 903                                                                                                                                                                                     ENG | CZE | SK | PL | DE | FR |HU | DK | ITA

GENERELLE VILKÅR OG BETINGELSER af virksomheden
SOPACK s.r.o.

med hjemsted i Sakařova 1331, Bílé Předměstí, 530 03 Pardubice, ID-nr.: 02746298, VAT ID-nr.: CZ02746298, registreret i handelsregistret, der føres ved den regionale domstol i Hradec Králové, filnr. C 33346

Disse generelle vilkår og betingelser for SOPACK s.r.o. , med hjemsted i Sakařova 1331, Bílé Předměstí, 530 03 Pardubice, ID-nr.: 02746298, VAT ID-nr.: CZ02746298, registreret i handelsregistret, der føres ved den regionale domstol i Hradec Krá6 Clové, dossier nr. 3,334. i overensstemmelse med Section 1751 (1) i Civil Code, parternes gensidige rettigheder og forpligtelser i henhold til eller i forbindelse med aftalen.

Artikel 1
Definition af vilkår og fortolkning af GTC-bestemmelser
1.1. Definition af vilkår
Medmindre andet udtrykkeligt er angivet i disse GTC, skal termerne, der bruges i disse GTC, have de betydninger, der er defineret i dette afsnit nedenfor.
Accept - betyder bekræftelse af Ordren af Sælger leveret til Interesseret Part.
Tilbud – betyder et tilbud på de varer, som Køber har udtrykt interesse for over for Sælger, sendt af Sælger til den Interesserede Part. Tilbuddet skal mindst omfatte (i) specifikationen af den eller de specifikke typer af varer og (ii) prisen for 1 enhed af de valgte varer.
Berørte enheder - har den betydning, der er angivet i afsnit 10.1. af disse GTC.
Hjemmeside - betyder Sælgers hjemmeside tilgængelig på www.slipsheet.cz.
Købspris - betyder den samlede pris for de varer, hvis køb er genstand for aftalen. Uanset hvor der henvises til Købsprisen i disse GTC, skal den anses for at inkludere Omkostningerne, medmindre andet udtrykkeligt er angivet i disse GTC.
Køber - betyder en Interesseret Part, der har indgået en Aftale med Sælger i overensstemmelse med disse GTC.
Udførelsessted - betyder det sted, hvor Sælger i henhold til Aftalen er forpligtet til at levere Varerne til Køber, hvilket vil være specificeret i Tilbuddet eller Accepten.
Omkostninger - betyder omkostningerne forbundet med levering af varerne til køber, herunder eventuelle administrative gebyrer, skatter, told, fragt, emballering eller andre lignende udgifter, som sælger måtte pådrage sig i forbindelse med levering af varerne til køber.
Civil Code - betyder lov nr. 89/2012 Coll., Civil Code, som ændret.
Ordre - betyder en ordre på Varer i relation til Tilbuddet, leveret af Kunden til Sælger.
Sælger - betyder SOPACK s.r.o., med registreret hjemsted i Sakařova 1331, Bílé Předměstí, 530 03 Pardubice, ID-nr.: 02746298, moms-ID-nr.: CZ02746298, registreret i handelsretten, der opbevares i Hrade-regionsregistret, nr. Klové. C 33346.
Aftale - betyder en købsaftale, hvis genstand er køb af varer i forbindelse med engrossalg, indgået mellem sælger og køber i overensstemmelse med disse GTC.
Vilkår og betingelser - har den betydning, der er angivet i afsnit 2.8 i disse GTC.
Aftaleparter - betyder Sælger og Køber tilsammen.
Specifikation - betyder specifikationen af parametre og andre karakteristika for de relevante varer, der leveres eller stilles til rådighed (f.eks. på webstedet eller i tilbuddet) af sælgeren til kunden.
GTC - betyder disse generelle vilkår og betingelser for sælgeren, som er tilgængelige på webstedet.
Producent - betyder producenten af de relevante varer, hvis køb er genstand for denne aftale.
Interesseret part – betyder en fysisk eller juridisk person, der ikke er en forbruger i henhold til § 419 i Civil Code, og som har tilkendegivet Sælger interesse i visse varer.
Garantiperiode - har betydningen angivet i afsnit 6.3. af disse GTC.
Varer - betyder de produkter eller genstande, som (i) Sælger tilbyder til salg via webstedet eller (ii) er underlagt køb i henhold til Aftalen, alt efter hvad der er relevant i forbindelse med den relevante bestemmelse i disse GTC.

1.2. Fortolkning af GTC-bestemmelser
Medmindre andet er udtrykkeligt angivet i disse GTC:
a)   opdelingen af disse GTC i artikler og paragraffer og medtagelsen af overskrifter er kun til orientering og påvirker ikke betydningen eller fortolkningen af disse GTC;
b)  hvor det er i overensstemmelse med emnet eller konteksten af disse GTC, er henvisninger i disse GTC til artikler og afsnit til artikler og afsnit i disse GTC;
c)   , hvor det er i overensstemmelse med emnet eller konteksten af disse GTC, omfatter ord, der kun udtrykker ental, flertal og omvendt, ord, der udtrykker det hankøn, omfatter femininum og intetkøn og omvendt, og ord, der udtrykker personer, omfatter både fysiske og juridiske personer.
d)  , medmindre andet udtrykkeligt er angivet i disse GTC, hvis disse GTC pålægger en part en forpligtelse til at "sikre" (i) at en anden person handler eller undlader at handle, den anden persons undladelse af at gøre, hvad parten har indvilliget i sikre, eller (ii) forekomsten af en kendsgerning eller begivenhed, hvis en sådan kendsgerning eller begivenhed ikke indtræffer, skal det anses for at udgøre et brud på Partens forpligtelse i henhold til Aftalen.
 
Artikel 2
Aftaleindgåelse og indhold
2.1. Aftalens emne
Med Aftalen forpligter (i) Sælger sig til at udlevere Varerne til Køber, hvis køb er genstand for Aftalen, og for at sætte Køber i stand til at erhverve ejendomsretten til Varerne, og (ii) Køber forpligter sig til at acceptere Varerne og at betale Sælger den aftalte Købspris, alt i overensstemmelse med Aftalevilkårene.
2.2. Præsentation af varer
Enhver præsentation af varer placeret på hjemmesiden er kun til informationsformål, og sælgeren er ikke forpligtet til at indgå en aftale i forbindelse med sådanne varer. Section 1732(2) i Civil Code finder ikke anvendelse.
2.3. Brug af fjernkommunikationsmidler
Interessenten/Køberen accepterer brugen af fjernkommunikationsmidler ved indgåelse af Aftalen. Omkostninger, som Interessenten/Køberen afholder ved brug af fjernkommunikationsmidler i forbindelse med Aftalens indgåelse (herunder omkostninger til internetforbindelse, telefonopkaldsomkostninger mv.) afholdes fuldt ud af Interessenten/Køberen.
2.4. Aftalens sprog
Aftalen kan indgås på tjekkisk eller engelsk. Hvis aftalen indgås på mere end ét sprog, har den tjekkiske sprogversion forrang, og hvis ingen af sprogversionerne er tjekkiske, er den engelske version gældende.
2.5. Procedure for indgåelse af aftalen
Aftalen indgås som følger:
a)   For at udtrykke en interesse i en bestemt vare er den interesserede part forpligtet til at kontakte sælgeren via e-mail, telefon eller via hjemmesiden (via kontaktformularen for hver type varer præsenteret på hjemmesiden eller via chatten tilgængelig på hjemmesiden). Som en del af interessetilkendegivelsen er den interesserede part forpligtet til at oplyse mindst (i) navnet på kontaktpersonen for den interesserede part, (ii) en kontakt-e-mailadresse og (iii) den type varer, hvori den Interesserede Part er interesseret.
b)   Baseret på den udtrykte interesse skal Sælger kontakte den Interesserede Part for at afklare den Interesserede Parts krav.
c)    Efter at have specificeret den interesserede parts krav, udarbejder og sender sælgeren et tilbud til den interesserede part. For at undgå tvivl er Sælger ikke forpligtet til at sende et Pristilbud eller indgå en Aftale, hvis Sælger ikke er i stand til eller ønsker at opfylde kravene fra den Interesserede Part.
d)   Hvis den interesserede part accepterer tilbuddet, er han eller hun forpligtet til at levere den tilsvarende ordre til sælgeren. Ved at sende ordren bekræfter den interesserede part, at han/hun har læst tilbuddet og disse GTC, accepterer dem og forpligter sig til at overholde dem. Hvis Ordren indeholder tilføjelser, forbehold, begrænsninger eller andre ændringer fra emnetilbuddet eller enhver anden del af Vilkår og Betingelser, har Sælger ret til at afvise en sådan Ordre og, hvis det er relevant, udarbejde og sende til den interesserede part en nyt Tilbud under hensyntagen til den Interesserede Parts tilføjelser, forbehold, begrænsninger eller andre ændringer. Hvis den interesserede part accepterer et sådant revideret tilbud, skal det levere en ny ordre til Sælgeren svarende til det reviderede tilbud. For at undgå tvivl er Sælger ikke forpligtet til at sende et Pristilbud eller indgå en Aftale, hvis Sælger ikke er i stand til eller ønsker at overholde tilføjelser, forbehold, begrænsninger eller andre ændringer fra den Interesserede Part.
e)   Hvis ordren leveret til Sælger svarer til Tilbuddet (eller Tilbuddet ændret i henhold til punkt d) i dette afsnit ovenfor), skal Sælger sende Accepten til den Interesserede Part.
f)    Aftalen indgås med virkning fra det øjeblik, Sælger sender Accepten til den Interesserede Part, som bliver Køber på det pågældende tidspunkt.
2.6. Ændringer og annullering af ordren
Den Interesserede Part er kun berettiget til at foretage ændringer i Ordren eller annullere Ordren skriftligt og indtil tidspunktet for aftalens indgåelse, dvs. den skriftlige ændring af Ordren eller annullering af Ordren skal være leveret til Sælger senest kl. tidspunkt, hvor Accept sendes af Sælger til den Interesserede Part. Eventuelle ændringer eller annullering af Ordren efter den nævnte periode kan ikke tages i betragtning af Sælger. I tilfælde af en ændring af en Ordre leveret til Sælger inden for den frist, der er nævnt i første sætning i dette afsnit, gælder bestemmelserne i afsnit 2.5(d) i disse GTC tilsvarende.
2.7. citat
Tilbuddet er gældende i 30 dage fra udstedelsesdatoen, medmindre andet udtrykkeligt er angivet i tilbuddet. Efter udløbet af gyldighedsperioden er Sælger på ingen måde bundet af Tilbuddet. Sælger er berettiget til at trække tilbuddet tilbage i begrundede tilfælde, selv inden for gyldighedsperioden.
2.8.       Contents of the Agreement and Terms and Conditions
The content of the Agreement consists of the provisions set out in:
a)   Acceptance;
b)   Quotation;
c)    Specification;
d)   these GTC; and
e)   other documents to which the above documents may refer or to which the Interested Party/Buyer will be notified by the Seller
(collectively, the "Terms and Conditions"). Each part of the Terms and Conditions is an integral part of the Agreement. In the event of a conflict between the provisions of the individual parts of the Terms and Conditions, the provisions of the parts of the Terms and Conditions in the order set out above in this paragraph shall prevail.

2.9. Forskellige vilkår og betingelser (Battle of Forms)
I tilfælde af at køberen anvender sine egne vilkår og betingelser i forhold til kontrakter indgået af denne i henhold til § 1751(1) i Civil Code, gælder sådanne vilkår og betingelser for køber ikke i forhold til aftalen til i det omfang de er i konflikt med bestemmelserne i disse GTC eller andre bestemmelser i Aftalevilkårene. Bestemmelserne i vilkårene og betingelserne, herunder GTC, har forrang over alle bestemmelser i køberens vilkår og betingelser. Denne bestemmelse gælder, selv om indkøbsordren eller anden kommunikation fra den interesserede part/køber til sælger bestemmer andet.
 
Artikel 3
Købspris, omkostninger og betalingsbetingelser
3.1. Købspris
Købsprisen eller metoden til dens fastsættelse er angivet i Tilbuddet. Retten til betaling af Købesummen indtræder for Sælger på datoen for Aftalens indgåelse. Section 2119(1) i Civil Code finder ikke anvendelse.
3.2. moms
Alle priser på de varer, der er angivet i vilkårene og betingelserne eller på hjemmesiden, er eksklusive moms. Moms i det relevante beløb fastsat i overensstemmelse med gældende lovgivning og gældende på datoen for den afgiftspligtige transaktion vil blive tilføjet købsprisen på den relevante faktura.
3.3. Koste
Medmindre andet udtrykkeligt er angivet i Tilbuddet, inkluderer Købsprisen angivet i Tilbuddet ingen Omkostninger. Medmindre andet er aftalt mellem Parterne, skal Køber godtgøre Sælger alle Omkostninger, og Omkostningerne skal kvantificeres i den relevante faktura, der udstedes til afregning af Købsprisen. Omkostningernes løbetid skal være identisk med løbetiden for Købsprisen.
3.4. Løbetid for Købesummen
Køber er forpligtet til at betale Købesummen ved bankoverførsel til Sælgers konto på grundlag af en faktura udstedt af Sælger, (i) inden for 14 kalenderdage fra datoen for levering af Varerne i henhold til afsnit 4.1. i disse GTC eller (ii) inden for den forfaldsdato, der er angivet på fakturaen, alt efter hvad der er senere. I tilfælde af Købers misligholdelse af betalingen af Købesummen eller en del heraf, er Sælger berettiget til en kontraktlig bod fra Køber på i alt 0,1 % af det beløb, som Køber er i misligholdelse for for hver misligholdelsesdag. Sælgers ret til fuld erstatning for skader påvirkes ikke.
3.5. Forudbetaling
Sælger er berettiget til at kræve, at Køber betaler forudbetalingen af Købsprisen inden for en periode i henhold til Sælgers krav, op til 100 %. I et sådant tilfælde er Sælger berettiget til at suspendere udførelsen af enhver af sine forpligtelser (især er Sælger berettiget til at suspendere produktionen eller leveringen af varerne fra producenten eller suspendere leveringen af varerne til køberen) indtil forudbetalingen af Købesummen i overensstemmelse med Sælgers krav er fuldført fuldt ud. I tilfælde af forsinkelse fra Købers side med betaling af forudbetalingen eller en del heraf, er Sælger berettiget til en kontraktlig bod fra Køber på i alt 0,1 % af beløbet for forudbetalingen for hver dag med forsinkelse. Sælgers ret til fuld erstatning for skader påvirkes ikke. I tilfælde af Købers manglende betaling af forudbetalingen eller en del heraf i mere end 7 kalenderdage, er Sælger berettiget til at træde tilbage fra Aftalen.
3.6. Tilskudsdag
Ethvert beløb anses for at være betalt af Køber på tidspunktet for kreditering af det relevante beløb på Sælgers konto.
 
Artikel 4
Levering og modtagelse af varer
4.1. Levering af varer
Sælger er forpligtet til at udlevere Varerne til Køber på Udførelsesstedet. Sælgers forpligtelse til at udlevere Varerne til Køber anses for opfyldt i det øjeblik, hvor Sælger tillader Køber at disponere over Varerne på Udførelsesstedet og giver Køber meddelelse herom. På dette tidspunkt skal varerne anses for at være leveret i henhold til aftalen.
4.2. Leveringsperioder
Køber anerkender, at enhver tidsfrist for levering af varerne angivet i vilkårene og betingelserne kun er til informationsformål og er ikke bindende, og sælger skal ikke være i misligholdelse af sin forpligtelse til at levere varerne, hvis fristen for levering af varerne Varer angivet i vilkårene og betingelserne eller i enhver kommunikation fra sælger til køber er ikke opfyldt. Sælger er til enhver tid berettiget til at ændre fristen for levering af varerne. Sælger forpligter sig til uden unødig forsinkelse at informere Køber (telefonisk afgivelse af oplysninger er tilstrækkelig) om overdragelsen af Varerne til fragtføreren med henblik på transport til Udførelsesstedet, om den forventede dato for levering af Varerne til Udførelsesstedet og eventuelle ændringer heraf.
4.3. Modtagelse af varer
Køber er forpligtet til at overtage Varerne på Udførelsesstedet på tidspunktet for levering af Varerne. Køber skal sikre, at en person, der er autoriseret til at acceptere levering af varerne på vegne af køber, er til stede på præstationsstedet på tidspunktet for levering af varerne. Sælgeren eller transportøren er berettiget til at udlevere varerne til en person, der er til stede på præstationsstedet på tidspunktet for leveringen af varerne, som han eller hun i god tro mener er autoriseret til at acceptere leveringen af varerne på på vegne af køberen (især en person, der giver Sælgeren eller fragtmanden tilbudsnummeret eller ordrenummeret). Køber eller dennes autoriserede repræsentant er forpligtet til at bekræfte modtagelsen af varerne over for sælger ved at angive hans eller hendes navn, efternavn, fødselsdato og underskrift på følgesedlen, således at sælger er i stand til entydigt at identificere den person, der overtog varerne. I tilfælde af tvivl om en persons autoritet til at acceptere leveringen af varerne på køberens vegne, skal køberen straks bekræfte, på anmodning fra sælger eller fragtfører, at den relevante person er bemyndiget til at acceptere levering af varerne på vegne af køber og sælger eller fragtfører er ikke forpligtet til at levere varerne til køber, før en sådan bekræftelse er foretaget. I tilfælde af Købers forsinkelse med at acceptere varerne, er Sælger berettiget til en kontraktlig bøde på 1 % af Købsprisen for hver dag med forsinkelse. Sælgers ret til fuld erstatning for skader påvirkes ikke. Afsnit 4.4 og 5.2 i disse GTC gælder tilsvarende i sådanne tilfælde.
4.4. Gentagen levering af varer
I tilfælde af, at det af årsager fra købers side er nødvendigt at levere varen gentagne gange eller på en anden måde end angivet i aftalen, er køber forpligtet til at tilbagebetale til sælger, udover købsprisen, de ekstra omkostninger forbundet med gentagne leveringer af varerne eller med en anden metode til levering af varerne, herunder eventuelle omkostninger til yderligere håndtering og opbevaring af varerne indtil det tidspunkt, hvor køberen modtager varerne.
4.5. Ændring af præstationssted
Enhver ændring af Udførelsesstedet angivet i Tilbuddet eller Accepten er ikke mulig uden Sælgers samtykke. I tilfælde af en ændring af Udførelsesstedet på grund af årsager fra Købers side, er Køber forpligtet til at tilbagebetale Sælgeren, ud over Købesummen, de ekstra omkostninger forbundet med levering af Varerne til et andet Sted af Ydeevne.
4.6. Kontrol af varer ved modtagelse
Efter modtagelse af varerne fra transportøren er køber forpligtet til at kontrollere varernes fuldstændighed (med hensyn til antallet af paller og emballage) og integriteten af emballagen af varerne og i tilfælde af fejl at underrette fragtmand og køber med det samme. Eventuelle mangler skal af køber registreres i reklamationsrapporten eller i forsendelsesdokumentet. Denne registrering skal bekræftes og underskrives af køberen og transportøren (eller chaufføren). I tilfælde af at Køber undlader at lave en registrering af mangler ved Varerne ved modtagelsen i overensstemmelse med den foregående sætning, bortfalder Køberens rettigheder under den mangelfulde udførelse med hensyn til sådanne mangler.
4.7. Manglende modtagelse af varer
I tilfælde af forsinkelse fra Købers side med at overtage Varerne i mere end 14 kalenderdage, er Sælger berettiget til at af- og efterlade Varerne på Udførelsesstedet på trods af Købers manglende samarbejde, eller til at udøve rettighederne i henhold til stk. 2126, stk. 1 i Civil Code (selvhjælpssalg) i det omfang, det er relevant. Køber er forpligtet til at tilbagebetale købesummen til sælger i sin helhed, uanset at sælger udøver sine rettigheder i henhold til foregående sætning. Bestemmelserne i punkt 4.4 i disse GTC gælder i sådanne tilfælde på tilsvarende måde i forhold til yderligere omkostninger, som sælger pådrager sig med henblik på at udøve sælgers berettigelse i henhold til første punktum i dette afsnit.
4.8. Levering af større mængder varer
Hvis Sælger leverer til Køber en større mængde Varer end aftalt i Aftalen, anses Aftalen for indgået også for en sådan overskydende mængde Varer, medmindre Køber udtrykkeligt nægter varerne uden unødig forsinkelse efter modtagelsen af varerne. I tilfælde af, at aftalen også indgås for en sådan overskydende varemængde, forhøjes Købesummen tilsvarende. Alle bestemmelser i Aftalen vedrørende den oprindelige mængde af varer, herunder forfaldsdatoen for betaling af købsprisen, gælder på samme måde som aftalen vedrørende den overskydende mængde af varer.
 
Artikel 5
Ejendomsret og overførsel af risiko for skade på varerne
5.1. Overdragelse af ejerskab
Ejendomsretten til Varerne overgår fra Sælger til Køber ved betaling af den fulde Købspris, inklusive eventuelt relevant tilbehør, gebyrer og kontraktlige bøder, der skal betales på dette tidspunkt. Køber, der har overtaget varerne, er forpligtet til at opbevare varerne med fornøden omhu indtil tidspunktet for overdragelsen af ejendomsretten til varerne.
5.2. Overførsel af risiko for skade på varerne
Risikoen for beskadigelse af Varerne overgår fra Sælger til Køber på tidspunktet for levering af Varerne, dvs. i det øjeblik, hvor Sælger tillader Køber at håndtere Varerne på Udførelsesstedet, selv i tilfælde af en misligholdelse af købers forpligtelse til at acceptere varerne. Skader på Varerne, der opstår efter, at risikoen for skade er overgået til Køber i henhold til foregående sætning, påvirker ikke Købers forpligtelse til at betale Købesummen fuldt ud, medmindre skaden er opstået som følge af en misligholdelse af Sælgers forpligtelse.
5.3. Misligholdelse af betaling af købsprisen
Uden at det berører Sælgers rettigheder i henhold til punkt 3.4. i disse GTC, i tilfælde af, at køberen misligholder betalingen af købsprisen eller en del heraf (i) er sælgeren berettiget til at forbyde køberen at bruge varerne eller en del deraf eller at kræve, at køberen returnerer Varer og Køber er forpligtet til at gøre det, og samtidig (ii) er Køber ikke berettiget til at disponere over Varerne på nogen måde, herunder levering af Varerne som en garanti (Køber er ikke berettiget til , især at sælge eller på anden måde overføre varerne til en tredjepart, tillade en tredjepart at bruge varerne, pantsætte varerne osv.).

Artikel 6
Garanti og rettigheder relateret til mangelfuld ydeevne
6.1. Varer som genstand for køb
Sælger er forpligtet til at levere Varen til Køber i den i Aftalen aftalte mængde og design. Varerne skal være af en kvalitet i overensstemmelse med specifikationen og, hvis specifikationen ikke er leveret til køberen, af en kvalitet, der er egnet til det sædvanlige formål, dvs. det formål, som varerne normalt bruges til.
6.2. Ansvar for valg af varer
Køber er fuldt ud ansvarlig for udvælgelsen af varerne, dvs. for at varerne vil være egnede til det tilsigtede formål, uanset om dette formål var kendt af sælger eller ej. Sælgeren anbefaler på det kraftigste, at køberen tester en prøve af varerne, før de bruger varerne til deres tilsigtede formål. Bestemmelserne i vilkårene og betingelserne, herunder disse GTC, gælder fuldt ud i forhold til prøver af varerne.
6.3. Garanti
Køber anerkender, at alle varer kun er beregnet til engangsbrug. Sælger garanterer derfor kun for varernes kvalitet ved den første brug af varerne, forudsat at varerne bruges inden for 3 måneder efter leveringsdatoen for varerne ("Garantiperioden"), medmindre vilkårene og betingelserne udtrykkeligt angiver for en større garanti.
6.4. Undtagelser fra ansvar for mangler
Sælger er udelukkende ansvarlig (i) for materialefejl, funktionsfejl eller fabrikationsfejl, der eksisterer på det tidspunkt, hvor risikoen for skade på varerne overgår til køberen eller opstår i garantiperioden, eller (ii) for defekter forårsaget af Sælgers pligtforsømmelse, Sælgers forsætlige adfærd eller Sælgers grov uagtsomhed. Sælger er under ingen omstændigheder ansvarlig for mangler, der opstår som følge af:
a)   brug af varerne ud over den første brug;
b)   ukorrekt håndtering af varerne;
c)    manglende overholdelse af betingelserne i specifikationen;
d)   ændring af varerne eller deres kombination med andre produkter;
e)   ukorrekt brug eller opbevaring af varerne;
f)    mekanisk skade på varerne; eller
g)   en ekstern begivenhed.
Køber har endvidere ingen rettigheder på grund af mangelfuld ydelse, hvis manglen er en, som han eller hun burde have kendt med almindelig omhu ved aftalens indgåelse.
6.5.       Inspection of Goods
Without prejudice to the Buyer's obligations under paragraph 4.6 of these GTC, the Buyer is obliged to inspect the Goods without undue delay after the risk of damage to the Goods has passed to the Buyer, in particular to check the quantity and characteristics of the Goods.
6.6. Rettigheder som følge af mangelfuld ydeevne
I tilfælde af en defekt ved varerne er køber i første omgang berettiget til efter eget skøn at få manglen afhjulpet ved (a) reparation af de defekte varer, (b) levering af erstatningsvarer uden fejl eller ( c) levering af de manglende varer. Kun hvis (i) Sælger undlader at afhjælpe manglen inden for et rimeligt tidsrum fra datoen for udøvelsen af Købers rettigheder i henhold til den foregående sætning (inklusive valg af afhjælpning) eller (ii) Sælger meddeler Køber, at det ikke vil afhjælpe manglen, har Køber ret til efter eget valg at kræve en rimelig rabat på Købsprisen i stedet for at afhjælpe manglen eller kan træde tilbage fra Aftalen.
6.7. Udøvelse af rettigheder som følge af mangelfuld ydeevne
Køber er forpligtet til at udøve rettighederne fra den mangelfulde ydelse ved at underrette Sælger om manglen og forsyne Sælger med de dokumenter, der kræves i henhold til punkt 6.8. i disse GTC og informere Sælger om valget af metode til fjernelse af defekten inden for et tidsrum uden unødig forsinkelse, efter at den relevante defekt kunne være blevet opdaget af Køber med tilstrækkelig omhu, men senest ved udløbet af garantien Periode. Køber er forpligtet til at påberåbe sig manglen, der består i levering af en mindre mængde Varer fra Sælger inden for 5 dage efter modtagelsen af Varerne. I tilfælde af overskridelse af fristen for udnyttelse af rettighederne ved mangelfuld opfyldelse i henhold til foregående punktum, mister Køber enhver ret ved mangelfuld opfyldelse. Såfremt Køber inden for fristen i henhold til 1. pkt. giver sælger meddelelse om manglen og giver sælger de dokumenter, der kræves i henhold til punkt 6.8. i disse GTC, men ikke informerer Sælger om valget af metoden til fejlfjernelse, fortaber Køber ikke retten til mangelfuld udførelse, men Sælger er berettiget til at vælge metoden til fejlfjernelse efter eget skøn. Udøvelse af rettigheder fra mangelfuld udførelse har ikke opsættende virkning på Købers forpligtelse til at betale Købesummen fuldt ud inden for fristen i henhold til punkt 3.4. af disse GTC.
6.8. Dokumenter til udøvelse eller rettigheder som følge af mangelfuld ydeevne
Som led i fejlmeddelelsen er køber forpligtet til at give sælger:
a)   nummeret på den pågældende faktura;
b)   nummeret på den defekte palle (fotokopi af etiketten);
c)    detaljeret beskrivelse af defekten;
d)   billede af defekten; og
e)   prøve af de defekte varer.
Køber er endvidere forpligtet til at give sælger lov til at besigtige de defekte varer. I tilfælde af manglende levering af nogen af de ovennævnte dokumenter inden for fristen for at udøve rettighederne til mangelfuld udførelse i henhold til punkt 6.7 i disse GTC eller i tilfælde af brud på forpligtelsen i henhold til den foregående sætning, skal køberen miste evt. rettigheder til mangelfuld udførelse.

Artikel 7
Erstatningsansvar
7.1. Begrænsning af erstatningsansvar
I tilfælde af skade på Køber som følge af misligholdelse af Sælgers forpligtelser i henhold til eller i forbindelse med Aftalen eller som følge af en defekt i Varerne, er Sælger alene ansvarlig for den faktiske skade. Sælger er under ingen omstændigheder ansvarlig over for køber for nogen ikke-økonomisk skade eller tab af fortjeneste. Det samlede erstatningsbeløb, som Sælger måtte være forpligtet til at betale til Køber, må ikke overstige det beløb, der svarer til Købesummen.

Artikel 8
Udtræden af aftalen
8.1. Årsager til fortrydelse af aftalen
Ud over andre grunde specificeret i disse GTC, er parterne berettiget til at trække sig ud af aftalen udelukkende af årsager i henhold til paragraf 2002(1) i Civil Code, og kun skriftligt. Sælger er også berettiget til at træde ud af aftalen i tilfælde af, at der indledes retssager eller andre procedurer (især insolvens- eller tvangsfuldbyrdelsessager) vedrørende køber, som efter sælgers skøn kan bringe opfyldelsen af købers forpligtelser i henhold til Aftale.
8.2. Virkninger af tilbagetrækning fra aftalen
Enhver udtræden af aftalen får virkning på tidspunktet for indgåelse af aftalen (ex tunc). Tilbagetrækning fra Aftalen påvirker ikke retten til betaling af en kontraktlig bod eller til kompensation for skader, der opstår som følge af et brud på en kontraktlig forpligtelse forud for leveringen af meddelelsen om fortrydelse til den anden Part.

Artikel 9
Beskyttelse af fortrolige oplysninger
9.1. Tavshedspligt
Alle oplysninger, som Sælger videregiver til Køber inden for aftalens indgåelse og opfyldelse, samt oplysninger, der udgør dens indhold og oplysninger, som Sælger videregiver til Køber eller på anden måde opstår under dennes opfyldelse, skal betragtes som fortrolige oplysninger. Køber må ikke videregive sådanne oplysninger til nogen uden forudgående skriftligt samtykke fra Sælger og skal træffe sådanne foranstaltninger for at forhindre deres tilgængelighed for tredjemand. Forpligtelserne i henhold til denne klausul gælder ikke for følgende tilfælde (hvor køberen straks skal underrette sælgeren om en sådan videregivelse), hvor:
a)   Køberen har en modstridende forpligtelse i henhold til loven; eller
b)   køberen videregiver sådanne oplysninger til personer, der er underlagt en lovbestemt tavshedspligt; eller
c)    sådanne oplysninger bliver offentligt kendte eller tilgængelige på anden måde end ved overtrædelse af forpligtelserne i henhold til denne bestemmelse.
 
Artikel 10
Behandling af data fra de kontraherende parters kontaktpersoner for de kontraherende parter
10.1      Berørte emner
Med henblik på effektiv kommunikation mellem parterne og med henblik på opfyldelse af aftalen eller juridiske forpligtelser skal parterne indsamle og behandle personoplysninger om kontaktpersoner, repræsentanter og/eller andre registrerede, der er involveret i udførelsen af aftalen ( i det følgende benævnt "Berørte emner") i det omfang, det er nødvendigt. Parterne skal være særskilte dataansvarlige for de registreredes personoplysninger og skal hver især udføre deres forpligtelser i henhold til gældende love og regler særskilt og for egen regning. Køber forpligter sig til at informere de registrerede, hvis personoplysninger den overfører til Sælgeren til de formål, der er defineret i dette afsnit, om Sælgers behandling af deres personoplysninger ved at give et link til webstedet https://www.slipsheet.cz/ ochrana-osobnich-udaju.

Artikel 11
Meddelelse
11.1. Kommunikationsmetoder
Enhver meddelelse eller ethvert dokument, der skal forkyndes i henhold til eller i forbindelse med aftalen, skal være skriftligt (medmindre andet udtrykkeligt er angivet i disse GTC) og kan forkyndes personligt eller sendes med anbefalet post eller standard kurerservice til den part, der skal forkyndes eller pr. e-mail til dens adresse angivet i denne klausul nedenfor eller til enhver anden adresse, som den har meddelt den anden part i overensstemmelse med denne klausul.
Til sælgeren:                          SOPACK s.r.o., Sakařova 1331, Bílé Předměstí, 530 03 Pardubice, info@sopack.cz
For køberen:                       Købers registrerede kontoradresse, den e-mailadresse, der er angivet i interessetilkendegivelsen i afsnit 2.5. a) i disse GTC
 

Artikel 12
Afsluttende bestemmelser
12.1. Frelsesklausul
Hvis en bestemmelse i disse GTC er eller bliver ugyldig, ineffektiv eller uhåndhæver, vil gyldigheden, effektiviteten eller håndhævelsen af enhver anden bestemmelse i disse GTC ikke blive påvirket. Parterne er enige om at erstatte den ugyldige, ineffektive eller uhåndhævelige bestemmelse med en ny bestemmelse, hvis sprog er i overensstemmelse med hensigten udtrykt i den oprindelige bestemmelse og disse GTC som helhed.

12.2. Afkald på ret
Hvis Sælger overser eller undskylder enhver misligholdelse, misligholdelse, forsinkelse eller svigt af enhver forpligtelse for Køber i henhold til Aftalen, udgør en sådan handling eller undladelse ikke et frafald af en sådan forpligtelse med hensyn til enhver fortsat eller efterfølgende misligholdelse, brud eller svigt heraf, og ingen afkald anses for effektiv, medmindre den er udtrykt skriftligt i hvert enkelt tilfælde.
12.3. Tildeling
Køber må ikke overdrage nogen af sine rettigheder i henhold til Aftalen, overføre nogen af sine forpligtelser i henhold til Aftalen eller overdrage Aftalen som helhed til en tredjepart uden forudgående skriftligt samtykke fra Sælger.
12.4. Kredit
Køber er berettiget til udelukkende ved skriftlig aftale at modregne ethvert af sine krav mod Sælger i henhold til Aftalen.
12.5. Rebus sic stantibus
Køber påtager sig risikoen for ændring af omstændighederne efter aftalens indgåelse i henhold til § 1765(2) i Civil Code.
12.6. Gældende lov
Aftalen, herunder alle vilkår og betingelser, dens fortolkning og juridiske forhold, der hidrører fra den, er underlagt loven i Tjekkiet. Parterne udelukker hermed anvendelsen af De Forenede Nationers konvention om kontrakter om internationale køb af varer af 11. april 1980.
12.7. Prorogationsklausul
Enhver tvist mellem Parterne, der opstår ud af eller i forbindelse med Aftalen, samt eventuelle vilkår og betingelser i Aftalen, herunder enhver tvist vedrørende eksistensen, gyldigheden, effektiviteten eller opsigelsen af Aftalen, som ikke kan løses i mindelighed, skal afgøres og endeligt afgøres af de domstole i Den Tjekkiske Republik, der har jurisdiktion med hensyn til genstand og sted.
12.8. Effektivitet
Disse GTC træder i kraft og træder i kraft den 1. januar 2022.